2012. február 17., péntek

(42) Laci, 2008. november 4.

Tibor információi szerint, Joe-t nem helyben, hanem külföldön kellett keressem. Az előkerült napló, Rony Flee tulajdona volt, ami Zsombor irodájából került elő. Még nem tudtam, anyám honnan ismerhette Rony-t, de eléggé közeli ismerősök lehettek. Abba is biztos voltam, a fickó nem a festmények árnyvilágába volt szerelmetes, hanem valami szorosabb kapcsolat fűzhette őket egymásba. Zsombor nem illett a képbe. 
A fogadás, Rony, az anyám. Rony már nem tud többet beszélni, tőle sosem tudhatom meg mi történt azon az estén. Vagy mégis? Elővettem a naplót és lapozgatni kezdtem. Az ujjaim el-elakadtak egy- egy lap oldalán, és olvastam. Dalszövegek, időpontok, fellépések. Dátumok. 
Számomra mind használhatatlan adat. Az egyetlen élő kapcsolat, Rony és köztem, a gitárom volt. Amin megtanultam játszani. Jobban szemügyre vettem azt, a képet. Az anyám házában volt fényképezve, ebben biztos voltam. Még akkor is, ha a színes nyomtatott oldal volt, nem valódi fénykép. Fénykép… Jutott eszembe, fénykép…Az eredeti képet kell megtalálnom, mert az többet mutat…El kell utaznom Rómába, anyám házába…Meg kell találnom Joe-t. 
Olyan megérzésem volt, Joe szándékosan bujkál előlem. Lapozgattam azt a naplót, oda vissza, átnéztem minden zugát. A gitáron kívül, Julia volt a mélypont. Sehogy nem állt össze, sehogy nem akart összeállni a történet, a dalszöveg, Éva, a gitárom és Rony között. Ha Rony ismerte az anyám, márpedig ismerték egymást, akkor Éváról szó eshetett. A gitárom pedig, nem hoztam el Rómából. Ez így nem lesz jó. Gondoltam magamban… Fogtam a laptopom, felmentem az internetre és rákerestem arra a dalszövegre, amit a naplóban találtam.
 „ Rony-nak volt egy lánya Julia, aki beállt modellnek…” Találtam egy videó klipet is. 
Viszont ez a dal, az akkori Kill Time zenekar klipje volt. Julia címmel. 
Valószínűleg Julia egy színész volt, hogy Rony lánya lett volna…kételkedtem… Lánya? vagy a szeretője? A dalszövegek nagyon furcsán tudnak megjelenni. A videóban egy fiatal nő táncolt, valójában akárki lehetett… Lementettem a videót, de előtte alaposan átnéztem minden egyes részletét. Joe, Rony, is szerepeltek benne. Mindenki a maga módján. Zsombor viszont sehol sem látszott, még a neve sem volt fellelhető sehol… Akárki írta a szöveget, valakinek az életéről írta, talán Juliáról szólt, talán másról, talán valakiről, akit nem is ismerek, vagy olyanról, akit nagyon is féltettem mindig is… 

 Hirtelen megcsörrent a mobilom. 
- Szia – szólt egy kedves hang. Éva volt.
 - Drága tesókám, aggódom érted. Mondd, merre vagy? 
- Semmi baj. – Válaszoltam. Segítened kell nekem, ennyi az egész. Olyan cérnát fűztem a tűbe, amit csak a jó látó tud visszafűzni belé…
 - Laci, megijesztesz… 
- Semmi okod rá, hamarosan találkozunk. Jól vagy?
 - Nem igazán. Felipe eltűnt.
 - Eltűnt? – hirtelen elfogott az idegesség. 
- Igen, hagyott egy levelet, hogy sürgős dolga akadt és vigyázzak magamra. Én ezt nem értem Laci, mi folyik itt? 
- Nem tudom, Éva. Nem tudom.
 - Van valami közelebbi információd, mégis hova mehetett?
 - Nem tudom, tényleg. 
Csak annyit tudok, hogy elutazott az országból. 
Repülőjegyet vett, ennek utánanéztem. 
- Elutazott…- hörögtem magamban…elutazott…
Jó oka lehetett rá, vagy a titkait nem volt képes már fedezni előtted. 
- Éva, próbálj összpontosítani. Hívtad, kerested? 
- Igen. - És mit mondott? 
- Azt mondta, amit a levélben leírt. Aztán nemrég találtam a szemetesben egy borítékot. 
- Borítékot?
 - Igen. Spanyolországban adták fel, valami Dorotea.
 - Dorotea? 


Dorotea, Julia, Rony….. 
Egyre mélyebben forgolódó álmok, ebben a zűrzavaros zivatarban. Most már nem csak Joe-t, Juliát és az emlékeimet kellett megtalálnom, hanem Felipe –vel kapcsolatos kérdéseket is…